Ook in de afgelopen twee maanden is Radio 2 goed beluisterd, zo blijkt uit luisteronderzoek. Vergeleken met de maanden ervoor is het marktaandeel weliswaar een beetje gedaald, maar toen stonden er ook steeds themaweken geprogrammeerd, die steeds weer extra luisteraars aantrekken. In maart zond Radio 2 “slechts” het Weekeinde van het Nederlandse Lied uit. Het marktaandeel van Radio 2 over februari/maart is 9,8% (overdag 10,1 %) en dat is 0,3% lager dan in de periode januari/februari.
Als deze mooie cijfers vergeleken worden met die in dezelfde periode van vorig jaar, dan valt op dat Radio 2 nu pakweg een vol punt beter beluisterd wordt. In concreto betekent dit dat Radio 2 in een jaar tijd een kleine half miljoen luisteraars erbij heeft gekregen. Want wist de zender vorig jaar in februari/maart gemiddeld per week nog “slechts” 2 miljoen 667 duizend mensen te bereiken, nu waren dat er maar liefst 3 miljoen 149 duizend. Zo’n fikse stijging van het aantal luisteraars vertaalt zich dan vervolgens in de ophoging van het marktaandeel. (M)