Format van Sky Radio trekt de meeste luisteraars.
De programmering van het ideale radiostation bestaat uit non stop muziek zonder disc jockeys, vindt bijna 40% van de Nederlanders. Dat blijkt uit het onlangs verschenen onderzoek ‘Basisondervraging 2000’, dat wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau Intomart.
Eén van de onderdelen van dit onderzoek gaat in op de voorkeur van radioluisteraars voor een bepaalde programmering. Het format ‘non-stop muziek met nieuwsuitzendingen’ blijkt verreweg de grootste voorkeur te genieten bij radioluisterend Nederland. Ruim 38% geeft aan het liefst naar een radiozender met deze programmering te luisteren. Vorig jaar lag dit percentage nog op 33,8%, wat een stijging van 12,7 procent betekent.
Op de tweede plaats (13,7 procent) staat de programmering van muziekprogramma’s in combinatie met presentatie. De nieuws- en actualiteitenprogrammering staat met 9,2 procent op de derde plaats.
Sky Radio 100.7 FM is de enige zender in Nederland die non-stop popmuziek uitzendt afgewisseld door nieuws- en verkeersberichten. Aangezien dat bij bijna 40% van de Nederlanders het favoriete format is, is het begrijpelijk dat Sky Radio al meer dan 5 jaar onveranderd het best beluisterde station van Nederland is.
Ook in de afgelopen periode trok Sky Radio de meeste luisteraars van alle Nederlandse radiostations. Dat blijkt uit de luistercijfers die onderzoeksbureau Intomart vanmorgen bekend maakte. Van de totaal 13,8 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder stemmen wekelijks 5 miljoen verschillende personen af op Sky Radio. Het marktaandeel in de doelgroep 10 jaar en ouder liet in de periode maart-april 2001 een lichte stijging zien en bedraagt nu 13,4%. Hiermee is Sky Radio de absolute marktleider, gevolgd door Radio 3 met een marktaandeel van 10,8%. (SKY)