In week 26, dat is van 25 juni tot en met 1 juli, is in totaal voor 12.510.484 gulden aan radiocommercials uitgezonden op de Nederlandse radiostations. Dit blijkt uit de gegevens van BBC welke de bruto mediabestedingen van adverteerders registreert.
@Home is met een bruto budget van 436.940 gulden de grootste adverteerder geweest. Op de tweede plaats staat KPN Telecom met 434.405 gulden. Telfort is de nummer drie en heeft voor een bruto bedrag van 345.505 gulden aan commercials uit laten zenden. Daana volgen: KPN Mobile (292.773), Libertel Groep (257.530), Six Flags (234.765), Yacht (231.815), Friesche Vlag (230.248), Rabobank (277.820) en het Ministerie van Financiën (219.480).
Informatie over de bruto radiobestedingen van adverteerders is terug te vinden op de website van Radionieuws.nl. Daar kan je ook de bestedingen per station opvragen. Daarnaast is het ook mogelijk om per adverteerder te kijken hoeveel deze besteed heeft aan televisie- en bioscoopcommercials, advertenties in dagbladen en tijdschriften en aan buitenreclames. De gegevens zijn op te vragen via de rubriek ‘Bruto mediabestedingen’. (Radionieuws/BBC/Radiovisie)