Het gaat goed met Classic FM!

Onlangs maakte bureau Intomart de luistercijfers bekend voor de periode mei-juni 2001. Het marktaandeel van Classic FM kwam uit op 2,5%; dit betekent ten opzichte van het vorig jaar een stijging van 25%. In de periode mei-juni 2001 stemden wekelijks maar liefst bijna 1,2 miljoen verschillende personen af op Classic FM. Ten opzichte van vorig jaar is daarmee ook het weekbereik met een kwart toegenomen

Classic FM scoort bijzonder goed in de doelgroep Business-to-business. Geen wonder dat Classic FM vaak wordt ingezet om deze 1,3 miljoen personen tellende doelgroep zo optimaal mogelijk te bereiken. Opvallend is de stijging van de zenders Classic FM en Sky Radio 100.7 FM tegenover de behoorlijke daling bij de zenders Radio 1 en Business Nieuws Radio.

Het marktaandeel van Classic FM in de doelgroep Business-to-business was in de afgelopen periode 2,7%. Het verschil tussen Classic FM en Business Nieuws Radio komt daarmee uit op 2,2%. Ook qua kosten is Classic FM een perfecte keuze, waarbij de kosten per GRP ruim vijf maal lager liggen dan bij Business Nieuws Radio. (Classic FM / D)

Gerelateerde berichten