De RTL Groep (met HMG-zenders RTL4, 5 en Yorin) denkt dat ze dit jaar 10 tot 15 procent minder zal verdienen als gevolg van de teruglopende reclamemarkt.
Binnenkort worden de halfjaarcijfers gepubliceerd. Engeland en Nederland zijn de eerste twee markten van het concern die de signalen geven van een dalende advertentiemarkt, aldus Planet Multimedia.
De RTL-zenders verloren in Nederland 2,3 procent van de kijkers en 3,6 procent van de advertentiemarkt. Volgens RTL heeft dit mede te maken met de herpositionering van Veronica in Yorin. (Adformatie)
Gerelateerde berichten
Op Volle Toeren kan nog steeds volgens Montagne
2 augustus 2006
VCR-voorzitter Römer: Lijkt wel of EZK radiomarkt kapot wil maken
26 augustus 2021
Big Brother II veel strenger
31 juli 2000
Het Radio.NL jaaroverzicht van 2014
31 december 2014
Alweer kort nieuws op woensdag 10 januari 2000
10 januari 2001