10 miljoen luisteraars voor Sky Radio

Sky Radio heeft de eerste zes maanden van dit jaar meer dan tien miljoen verschillende luisteraars aan zich weten te binden. Uit de halfjaarcijfers, die onlangs bekend zijn gemaakt door bureau Intomart, blijkt dat bijna driekwart (73,7%) van de Nederlandse bevolking van 10 jaar en ouder van januari tot juli 2001 op Sky Radio heeft afgestemd.

Radio 3 FM behaalde als tweede station in Nederland een halfjaarbereik van 52,4%, een verschil van 21,3% met marktleider Sky Radio.

Carlo de Boer, commercieel directeur Sky Radio: ‘Wij zijn al ruim dertien jaar te beluisteren en bijna zes jaar de grootste radiozender van Nederland, maar tien miljoen verschillende luisteraars is natuurlijk nogal wat. Ondanks de toegenomen concurrentie blijft Sky Radio veruit de populairste.’

Hieronder staat de top-drie van radiostations die het afgelopen half jaar de meeste luisteraars bereikte

1: 73,7% Sky Radio 100.7 FM
2: 52,4% Radio 3 FM
3: 49,8% Radio 1

Tevens zal op de verschillende commerciële televisiestations de nieuwe commercial van Sky Radio 100.7 FM te zien zijn. In deze campagne benadrukt Sky Radio haar sterke punt: non-stop popmuziek. De campagne bestaat verder uit prints, billboards en abri-reclame. De pay-off van de commercial luidt: “Don’t stop the music”, de slogan van Sky Radio is veranderd van ‘Have a nice day’ in ‘Music just Music’. [M]

Gerelateerde berichten