Search
Close this search box.

Cup a Soup (Unox) wint Gouden DAT’je 2001

Dinsdagmiddag 4 december is tijdens het PRE Radioseminar 2001 in Grand Cafe Panama in Amsterdam het Gouden DAT’je uitgereikt voor de beste radiocommercial van het afgelopen jaar. De prijs, welke in het leven is geroepen door PRE (Platform van Radio Exploitanten) is dit jaar gewonnen door de radiocommercial ‘Cross Shopping’ van Cup a Soup (Unox), het verantwoordelijke reclamebureau is Neboko en het media inkoopbureau was Initiative Media.

De tweede plaats is voor de commercial ‘Verstoppertje’ van PTT Het Net. Chello heeft met de commercial ‘Jos Verstappen’ de derde plaats behaald.

De vakjury bestond dit jaar uit Adformatie redacteur Kirsten Munk, Bart van Gogh van productie- en stemmenbureau Top Format, Michel Ouwens van Double-O-Radio en voormalig Media Exposure topman Jaap van Huis. Van Huis was voorzitter van de jury en reikte de prijs uit aan de adverteerder, haar reclamebureau en het media Inkoopbureau.

De stichting PRE bestaat uit afgevaardigden van Radio 1, Radio 2, 3 FM, Radio 4, 747AM, CRN, ORN, Sky Radio 100.7 FM, Radio 538, Noordzee FM, Radio 10 FM, Yorin FM, Arrow Classic Rock, Classic FM en sinds kort ook BusinessNieuws Radio. De stichting is het kenniscentrum voor iedereen die zich met het medium radio bezighoudt. Door de bundeling van krachten van publieke en commerciele omroepen wil PRE de ontwikkeling van het vakgebied stimuleren.