Bij Veronica wordt elk programma een aparte tv-zender

Weg met de gedachte dat een tv-zender een bepaalde doelgroep de hele avond kan boeien, maar elk programma zien als een aparte zender. Dat wordt het credo van Veronica, dat per april weer langzaam begint met uitzendingen op het kanaal van clipzender TMF.

Hoe dat eerste programma van de vereniging Veronica (VOO) eruit gaat zien is nog niet helemaal duidelijk. ,,We willen een programma maken voor en door een doelgroep van 13 tot 19-jarigen. Zij maken onder supervisie van professionals een programma over bijvoorbeeld skate- of snowboarden, hippe kleding of War Child”, aldus woordvoerder H. van der Veen vandaag.

Dat programma krijgt wel een presentator, maar wie dat is maakt Veronica nog niet bekend. Ook de naam van het programma blijft nog even onduidelijk. De show gaat een uur duren en wordt gelijk daarna weer op TMF herhaald. Het tweede programma, waarmee de VOO in juni/juli begint, wordt gebaseerd op het populaire Veronica omroepblad.

Veronica zal geen kant-en-klare programma’s bij producenten inkopen, bezweert Van der Veen. ,,We gaan alleen programma’s uitzenden die door onszelf worden bedacht. Vervolgens gaan we ze óf uitbesteden bij producenten, óf maken bij onze nieuw opgezette productiemaatschappij Veronica The Works.”

Van der Veen geeft aan dat de kijkers niet moeten verwachten het oude Veronica terug te zien. ,,We maken echt programma’s van deze tijd. Maar wel handhaven we het vertrouwde logo en zullen we een lichte vorm van arrogantie blijven uitstralen. Zo zeggen we bijvoorbeeld dat we geen concurrentie zullen hebben, omdat de programma’s die we gaan maken simpelweg nog niet bestaan.” [M]