Uitgever PCM gaat vanaf augustus betaalde toegang invoeren voor delen van websites van haar landelijke dagbladen. Volgens het e-businessmagazine Emerce moeten bezoekers van de krantensites, met uitzondering van Het Parool, zich voortaan registreren. NRC Handelsblad gaat onder meer geld vragen voor een deel van het archief, de cultuuragenda en recensies.
Lees hier verder
De hotste scène van de nieuwe Costa Katja Schuurman geeft haar ja-woord aan collega-actrice Peggy-Jane de Schepper. En we dachten dat ze zo verliefd was op haar tegenspeler Egbert-Jan Weeber van de film Oesters van Nam Kee? Wel verwarrend!
Lees hier verder
Marktpartijen sceptisch over plannen omroep. De publieke omroep wil dit jaar 29,4 miljoen spenderen aan internet. Marktpartijen als Ilse en de Telegraaf spreken van oneerlijke concurrentie. Al lange tijd is er erg veel wrevel onder internetuitgevers over de gigantische budgetten die de publieke omroep van de politiek krijgt toegeschoven. Met de laatste concrete plannen is de onvrede weer opgelaaid.
Lees hier verder
SBS 6 is ‘exclusief’ door de familie uitgenodigd om de herbegrafenis van Pim Fortuyn vast te leggen, zo maakte de zender bekend. Vrijdag tussen 19.00 en 20.30 uur besteedt Het Nieuws de zendtijd aan de opgraving van de kist en de publieke toestroom op begraafplaats Westerveld. Zaterdag tussen 19.30 en 20.30 uur zijn er beelden van het vertrek eerder die dag vanaf Rotterdam Airport naar het Italiaanse dorp Provesano. Aldaar legt SBS delen van de kerkmis vast en is er een gesprek met de met Fortuyn bevriende steenhouwer Bruno Ambrosio.
Lees hier verder
De Evangelische Omroep (EO) heeft het CHJC, een vereniging van christelijke homo’s en lesbiennes, geweigerd een stand te geven op de EO-jongerendag. Het CHJC past volgens EO-directeur Hagoort niet binnen de EO-definitie van de oecumene van het hart.
Lees hier verder
Microsoft introduceert haar nieuwe troef op het gebied van Windows Media, codenaam Corona, als Windows Media 9. Daarmee gaat ze nu de concurrentie aan met het opkomende Mpeg-4 open bestandsformaat.
Lees hier verder
Even leek het erop dat Veronica nooit meer keihard de lekkerste zou zijn, maar sinds eind mei zendt de omroep weer uit, op TMF, en vanaf september bij Kindernet. Het rammelt nog een beetje, maar het is wel jong, jong, jong! Eten tot je moet kotsen, grappen over het aanrijden van baby’s en seks met lijken.
Lees hier verder
SNS bank heeft haar ongenoegen uitgesproken over een televisiecommercial van de Rabobank. Ten onrechte roept de Rabobank zich in het gewraakte spotje uit tot de alleenheerser van het mobiel telebankieren, meent SNS.
Lees hier verder
NOS lokt jongeren met dagje uit. De NOS bindt de strijd om de jeugdige kijker aan met de commerciële omroepen. Hoogtepunt van het project, dat de titel ‘Mediamind’ krijgt, wordt een Dag van de Media op 12 december. Dan mogen honderd jongeren zich een dag tv -of radiomaker noemen en rondstruinen op het Mediapark in Hilversum.
Lees hier verder