Regio Radio is met een marktaandeel van 15,7% in de periode mei-juni 2002 wederom de grootste zender in Nederland. Ten opzichte van dezelfde periode in 2001 groeit het marktaandeel van 15,1% naar 15,7%, een stijging van 4%. Vergelijking met de cijfers van de vorige meetperiode (april-mei 2002) leert dat het marktaandeel met 5,4% is gestegen, van 14,9% naar 15,7%.
Vergeleken met de periode mei-juni 2001 en ten opzichte van de cijfers van april/mei 2002 is het marktaandeel in de doelgroep 20 – 49 met 6,9% gestegen, van 5,8% naar 6,2%. Hiermee heeft Regio Radio een groter marktaandeel dan zenders als Noordzee FM en Yorin FM .
In de doelgroep Boodschappers 20-49 was het marktaandeel vorig jaar in mei-juni nog 6,5%, de meest recente cijfers geven een marktaandeel weer van 7,2%. Dit betekent een stijging van maar liefst 10,7%! Ten opzichte van april/mei van dit jaar stijgt het marktaandeel in deze doelgroep van 6,7% naar 7,2%. Relatief gezien een stijging van 7,5%. Deze cijfers zijn afkomstig uit het CLO van onderzoeksburo Intomart. [M]