De publieksactie ‘Vertel het ons’ die de KRO gisteren, 24 oktober, hield, heeft overweldigend veel meer reacties opgeroepen. Velen spraken hun waardering uit voor de actie en de mogelijkheid hun verhaal kwijt te kunnen bij de publieke omroep. Geïnteresseerde worden ook geïnformeerd worden over de gevolgen van de actie.
De reacties worden ook aan alle publieke omroepen, de netcoördinatoren, de STER, de Raad van Bestuur en de politiek in een compleet dossier aangeboden.
De mensen die reageerden waren in het algemeen positief over de prestaties van de publieke omroep. Eén net minder, zoals VVD’er Zalm onlangs opperde, is geen optie voor de meeste bellers en e-mailers. In het algemeen storen mensen zich aan de ‘op sensatie’ gerichte programmering van de commerciële omroep. Daarnaast werd aangegeven dat programmaonderbrekende reclame op de commerciële televisie als bijzonder storend wordt ervaren. Minder positief waren sommige mensen over het geluidsvolume van de reclame dat als veel harder wordt ervaren dan het geluidsvolume van de programma’s. Dit overeenkomstig de uitkomsten van het door Intomart gehouden onderzoek dat de KRO gisteren bekend maakte. [Radio.nl]