De radioreclameprijs, het Gouden DATje, is dit jaar voor het eerst een publieksprijs. Luisteraars van de PRE radiostations kunnen tot 10 november op Besteradiocommercial.nl een stem uitbrengen op hun favoriete radiocommercial. De trofee zal op 19 november tijdens het PRE radioseminar uitgereikt worden aan de adverteerder van de radiocommercial met de meeste stemmen.
Alleen de stations, die bij de stichting Platform Radio Exploitanten (PRE) zijn aangesloten, hebben de website de afgelopen weken gepromoot, om de luisteraars op te roepen naar de verkiezingssite te gaan. De luisteraars van deze stations zullen dus bepalen welke radiospot de beste radiocommercial van het jaar wordt volgens PRE. De winnende adverteerder krijgt tijdens het PRE seminar op 19 november het Gouden DATje uitgereikt.
De volgende radiospotjes zijn genomineerd:
Albert Heijn, Notebook – Bavaria, Smurfensmoes – Gamma, Laminaat – Hero, Fruit en Co. – Honig, Thais – Iglo, Intercity op tijd – Knorr, Terrayaki – LG, Wasmachine – LOI, Binnendienst-Volkswagen, Weekendtas