Radionieuws uit de UK

Virgin Radio is een grootscheepse reclamecampagne gestart. Met deze campagne wil Virgin haar rocksound bekend maken bij het publiek. En dat kan absoluut geen kwaad, want uit het laatste luisteronderzoek haalt het station nog steeds een marktaandeel van slechts 1%. Voor de campagne is 3 miljoen pond uitgetrokken en bevat reclamespots op TV, in Bioscopen, advertenties in kranten en Billboards.

Met de slogan “Better Music, More of it” wil Virgin laten zien waar het voor staat. Vorig jaar besloot het station om alle gitaarloze muziek te schrappen van het station. Op posters van Virgin in de metrostations van Londen staat een stapeltje met cd-doosjes van artiesten die het station draait, zoals Red Hot Chilli Peppers, Coldplay, Pink, The Strokes, Queen, David Bowie en The Clash.
Naast te wijzen op de muziek die Virgin draait, richt de campagne zich ook op het nieuwe ochtendduo Pete & Geoff. Inmiddels alweer het vierde presentatieduo in de ochtend in 18 maanden.

– De Radio Authority heeft vorige bekend gemaakt dat het een licentie voor een FM-frequentie in de West-Midlands (regio Birmingham) wil gaan uitgeven. Inmiddels is al bekend dat de volgende vier stations in de strijd gaan voor de frequentie: Virgin Radio West-Midlands, The Storm, Kerrang! en WBC.

Virgin Radio heeft vorig jaar al een maand getest met Virgin Radio West-Midlands, een lokale variant van het landelijke middengolfstation. The Storm is het rockstation van de GWR-group en is nu nog uitsluitend via DAB te ontvangen. Hetzelfde geldt voor Kerrang!, het jongerenrockstation van Emap.
Chrysalis zet in met WBC. Dit moet net als haar zusje, LBC, talkradio worden.

Het wordt inmiddels alweer de derde regionale FM-licentie dat in de West-Midlands wordt uitgegeven. De huidige twee zijn in het bezit van 100.7 Heart FM (sinds 1994) en Saga 105.7 (sinds 2001). De Radio Authorithy zal van het najaar gaan bepalen wie de derde licentie krijgt. [R.S.]

Gerelateerde berichten