De komst van een nieuwe sportzender in Nederland is erg ver weg. De betrokken mediabedrijven ontkennen dat er concrete plannen zijn en zien zelfs meer tegengestelde dan gezamenlijke belangen. Ook de NOCNSF zwakt de plannen inmiddels af. Vanuit de landelijke politiek is direct kritiek gekomen op het voornemen voor een betaalde sportzender.
Eerder deze week liet Hans Blankert, voorzitter van de sportkoepel NOCNSF weten dat een brede groep belanghebbenden uit de media en sport na vijf gesprekken tot de conclusie waren gekomen dat het tijd werd een plan te maken voor een sportzender waarvoor betaald moet worden door de kijker. Aan de gesprekken nemen onder meer deel NOS, HMG, SBS, Endemol, Casema, UPC en de voetbalclubs PSV, Ajax en Feyenoord.
>> Lees Verder >>
De VLOH is definitief ter ziele. De Haarlemmermeerse politiek besloot gisteravond in meerderheid de lokale omroep geen renteloze lening van 50.000 euro te verlenen. Daardoor is het nu wachten op het faillissement. De VLOH heeft geen cent meer in kas.
>> Lees Verder >>
Prins Willem-Alexander en prinses Máxima zijn ‘onaangenaam verrast’ door een uitgebreide fotoreportage van hun Wassenaarse villa in het weekblad Privé. Het roddelblad toont onder andere de badkamer en het prinselijk toilet. Op last van het hof stelt de koninklijke marechaussee een diepgaand onderzoek in naar het lekken van de foto’s.
>> Lees Verder >>
Jeroen Pauw, Bridget Maasland en Katja Schuurman zullen hun privé-leven tonen in een nieuwe reality-serie, die gemaakt gaat worden door radio-en televisie-presentator Ruud de Wild. Laatstgenoemde kwam tot de stap om een nieuwe reality-serie te maken, omdat hij van mening is dat de huidige series ofwel te oninteressant (Patty’s Posse) ofwel te onecht (Adam’s Family) zijn.
>> Lees Verder >>
Het Parool en de huis-aan-huisbladen van Weekmedia verhuizen deze zomer naar het Storkterrein op Oostenburg, één van de drie Oostelijke eilanden van Amsterdam. Daarmee verlaat deze krant de Wibautstraat. Op 1 januari verliet de krant PCM Uitgevers al formeel om zelfstandig verder te gaan.
>> Lees Verder >>
Het Amerikaanse wenskaartenconcern Hallmark wil in Nederland drie keer per jaar eigen televisie brengen. Hallmark Nederland onderhandelt over zendtijd met de commerciële zenders RTL en SBS. Onder de noemer Hallmark Hall of Fame wil het bedrijf films uitzenden op Valentijnsdag, Moederdag en tijdens de kerstdagen.
>> Lees Verder >>