Wanneer je een heel hóóg signaal hebt doordat je de zender in dezelfde stad hebt staan, dan heb je natuurlijk veel minder last van storende factoren. Maar bestaat er voor u niet de mogelijkheid om de radio’s wat te verplaatsen?
In sommige gevallen helpt dat natuurlijk wel, dat je dan even een plekje in huis opzoekt waar het wat beter is.” Het vorenstaande is geen citaat uit een boek van Kees van Kooten, maar een serieuze suggestie van PR-functionaris Rob Roskam van NOZEMA-OBC. Lees verder
D66-Kamerlid Bakker maakt zich zorgen over de uitbreidingsplannen van kabelbedrijf UPC. Hij vreest dat die onderneming zoveel macht krijgt op de markt dat er voor de consument straks niet meer te kiezen is tussen diverse aanbieders. Lees verder
Kabelmaatschappij UPC begint dit seizoen met het uitzenden van alle 125 voetbalwedstrijden in de Champions League via UPC Digital. Voor 60 euro per seizoen kan de Nederlandse televisiekijker voor het eerst acht wedstrijden per speelronde tegelijkertijd volgen, tussen verschillende wedstrijden switchen en op termijn zelf de camerapositie bepalen. Lees verder
Cor Bloks, eigenaar van het gelijknamige verzekeringsbedrijf in Breda en voormalig elftalleider van NAC, is geen ‘firma List en Bedrog’. Drie ontslagen redacteuren van de failliete kabelkrant TV Gazet, waarvoor Bloks onder meer presentatie- en managementwerk heeft verricht, hadden hem zo niet mogen noemen in deze krant. Lees verder
Decennia lang leefden kranten in een gezapig wereldje. De komst van Metro en de recessie hebben iedereen wakker gemaakt. De Telegraaf neemt nu het voortouw. In 1992 ging De Krant op Zondag van Pieter Storms ten onder, maar Storms is altijd blijven geloven dat er ruimte zou zijn voor zijn idee. Nu De Telegraaf ook op zondag wil uitkomen, zegt hij: ‘Ik denk dat ze een hele goeie kans hebben. De enige reden dat De Krant op Zondag niet slaagde, was dat we de distributie niet op orde kregen. En ik denk dat De Telegraaf over een superieur distributie-apparaat beschikt, dus dat moet ze lukken.’ Lees verder
Na de lawine aan woon- en huizenprogramma’s vorig jaar, is komend tv-seizoen cosmetische chirurgie het nieuwe toverwoord, waarmee bazen van commerciële zenders hoge ogen denken te gooien. Lees verder