Zoek
Sluit dit zoekvak.

Kort media nieuws: vrijdag 25 juli 2003

Tot nu toe verkoopt de UEFA de tv-rechten van alle Champions League-wedstrijden aan één televisiezender per land.  Dit zal gaan veranderen, want binnenkort mogen meerdere tvzenders de voetbalwedstrijden van de Champions League rechtstreeks uitzenden.

De zee
Na twee eerdere edities komt NoordzeeFM dit jaar voor de derde keer met de “80’s & 90’s. Dr Alban, Double You, Rozella en Robin S. zijn artiesten die zullen optredens tijdens “80’s & 90’s Flashback: The Party” powered by Noordzee 100.7 FM, op zaterdag 15 november in de Heineken Music Hall in Amsterdam.

Fietsen
De Tour de France-site van de NOS, Nostour.nl, die vanaf 30 juni jongstleden operationeel is, heeft 1 miljoen dagelijkse bezoekers getrokken. Deze 1 miljoen bezoekers klikten in de eerste drie weken van juli meer dan 20 miljoen pagina’s aan (pageviews), wat goed is voor 84% van het totaal aantal pageviews op de (algemene) site van de NOS in deze periode.

Enschede
De lokale omroep Enschede FM is vanaf nu ook op de 105.2 Mhz op de Enschedese kabel te ontvangen. De andere kabelfrequentie, 87.5 Mhz, zal over een half jaar komen te vervallen. Enschede FM ondervond op de laatstgenoemde frequentie veel hinder van het commerciële radiostation Rebecca radio. Aan de etherfrequentie (autoradio, transistorradio), de 105.1 Mhz is niets veranderd.

Programma
De programmering voor het nieuwe seizoen van de SBS-zenders Net5 SBS6 en Veronica staat dit weekend centraal in het programma Mediazaken (za 15.00, zo 15.00) op BusinessNieuws Radio. Te gast is SBS-programmadirecteur Bart in ’t Hout. Verder een gesprek met commercieel directeur Frank Volmer van De Telegraaf over de plannen voor een zondagskrant.

BuZzzzzz
Het radioprogramma BuZz gaat deze zomer zélf niet op vakantie. In plaats daarvan gaat BuZz op zoek naar de toerist die Nederland bezoekt. Amerikaanse backpackers op zoek naar de Coffee Shop, Italianen die voor het eerst een Hollandse haring proberen, en Zuid-Koreanen die de rosse buurt bezoeken omdat het nu eenmaal een ‘official tourist attraction’ is. Je hoort ze zondagavond vanaf 18.00 uur terug op Radio 3FM.

Cijfers
In week 29 (14 t/m 20 juli 2003) is in totaal voor € 5.119.946,- aan radiocommercials uitgezonden op de Nederlandse radiozenders. Dit blijkt uit de gegevens van BBC De Media en Reclame Bank, welke de bruto mediabestedingen van adverteerders in Nederland registreert. Albert Heijn is met een bruto radiobudget van € 251.397,- de grootste radio-adverteerder geweest. Op de tweede plaats staat Intergamma met € 187.377,-. Vodafone is de nummer drie en heeft voor een bruto bedrag van € 136.120,- aan radiocommercials uit laten zenden.

Tips
Heeft u iets te melden, opmerkingen, suggesties, laat het ons weten. Persberichten en tips blijven altijd welkom,  (eventueel anoniem via een invulformulier). Laat het weten via een persoonlijke E-mail of anoniem aan Radio.nl. Alles is welkom.