Headlines uit de krant: maandag 1 december

Z@pp&zo is minder succesvol dan verwacht. De verkoopcijfers van deze omroepgids voor kinderen, een initiatief van de publieke omroepen en uitgever Sanoma, vallen behoorlijk tegen. Een aantal recente wijzigingen moet het blad populairder maken.

Bij de lancering van het tijdschrift werd gemikt op een oplage van 50.000 stuks. Volgens coördinator van de publieke kinderzender Z@ppelin Cathy Spierenburg gaan nu, een half jaar later, zo’n 20.000 exemplaren over de toonbank. Maar volgens officiële cijfers van Het Oplage Instituut (HOI) is de betaalde oplage 10.000 stuks. Spierenburg erkent dat Z@pp&Zo een geduchte concurrent heeft in bladen als Fox Kids magazine. Lees verder 

Belgische minister verklaart media oorlog. De Belgische minister van Buitenlandse Zaken Michel wil voorlopig liever niet meer praten met de binnenlandse media die hem over de grens volgen. Volgens de doorgaans al emotionele Michel ondergraven zij het staatsbelang door Belgische plannen voor de EU belachelijk te maken. Michel wil de media daarom mijden “of niet langer de waarheid vertellen”. Lees verder

De Noorse hacker Jon Johansen spreekt alle aantijgingen tegen dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan het illegaal kraken van de code die iTunes-bestanden beschermd tegen ongeautoriseerd kopiëren. Volgens hem heeft de koper van een iTunes bestand de vrijheid te doen met het bestand wat hij wil. Lees verder

Talpa Capital, het investeringsvehikel van mediatycoon John de Mol, is niet bezig haar belang van 4,11% in voetbalclub Manchester United te vergroten. Lees verder

Gerelateerde berichten