Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Commerciële zenders op 42,5 procent

De commerciële zenders behaalden in week 13 opgeteld een marktaandeel van 42,5 procent, de publieke zenders hadden een gezamenlijk aandeel van 35,8.

HMG had een aandeel van 27,1 procent. Marktleider RTL4 had 17,9 procent, RTL5 4,7 en Yorin 4,5. SBS kwam uit op 15,4 procent met SBS6 8,9, Net5 3,9 en Veronica 2,6 procent.

Studio Sport op zondag 19.00 uur was weer het best bekeken programma van de week met 3,1 miljoen kijkers. Idols en Kopspijkers met beide 2,5 miljoen kijkers staan op plek 2 en 3. Het Journaal van 20.00 uur werd gisteravond door 2,4 miljoen mensen bekeken. Plaats 5 is voor de Uefa-cup wedstrijd PSV-Auxerre met bijna 2,3 miljoen mensen. [Adformatie/Radio.NL]