Kabelmaatschappij Casema verlaagt tarief in Blaricum. De actie van een stoet boze Blaricummers heeft kabelmaatschappij Casema op de knieën gekregen. Het tarief voor het televisiesignaal wordt niet zoals eerder aangekondigd fors verhoogd, maar zelfs met terugwerkende kracht verlaagd. Pas als het kabelnetwerk is gerenoveerd gaan Blaricummers een hoger tarief betalen.
Blaricummer Willem van Mourik ergerde zich net als vele dorpsgenoten al geruime tijd aan zijn belabberde televisiebeeld. Dat de leverancier ondanks het slechte kabelsignaal de tarieven met twintig procent wilde verhogen was wat hem betreft de druppel. Hij mobiliseerde 120 al even boze Blaricummers en samen eisten ze van de gemeente dat deze de Casema tot de orde zou roepen, desnoods via de rechter. Lees verder
Mediawet
Tijd voor een moderne Mediawet. Alleen de Haagse politici kunnen nog een einde maken aan de crisis bij de publieke radio, vindt Henk van Hoorn, hoofdredacteur van NOS-radio. Lees verder
Nickelodeon
Vanaf half april kan soapminnend Nederland, en dan met name de jeugd tussen 8 en 16 jaar, zijn hart ophalen. Dan begint op kinderzender Nickelodeon de avontuurlijke, spannende maar ook romantische Zoo Soap. Producent Johan Nijenhuis onthulde gisteren aan De Telegraaf dat de vrouwelijke hoofdrol van Gaby gespeeld zal worden door soapactrice Sabine Koning. Lees verder
Limburger
Wel schuldig, maar geen boete. Zo oordeelde de politierechter in Den Bosch gisteren in de zaak tegen twee journalisten van Dagblad De Limburger die op 4 juni van het vorig jaar, tijdens de vogelpestcrisis, in Budel gearresteerd werden bij een ruiming van hobbypluimvee. Tegen de twee waren geldstraffen van respectievelijk 220 en 450 euro geëist. Lees verder
KijkOnderzoek
Tv-kijken via de pc is nog niet erg populair. In een magere 5 procent van de Nederlandse huishoudens wordt dit wel eens gedaan. Dit blijkt uit onderzoek van Intomart in opdracht van Stichting KijkOnderzoek. De onderzoekers hebben bij ruim 6300 huishoudens het tv-kijkgedrag onder de loep genomen. Lees verder
Idols
De gemiddelde Idols-kijker is betrokken bij het programma: 28 procent is van plan om in de komende weken een stem uit te brengen op hun idool. Men zal dit vooral via sms doen. Dit volgens gezamenlijk onderzoek van onderzoeksbureau Qrius en MTV Networks. Lees verder