Boete voor Yorin Pepsi Chart

Op 22 april zal de commerciele omroep Yorin gehoord worden door de mediawaakhond. Het C.v.d.M. is van oordeel dat Yorin in zowel het televisieprogramma ‘Pepsi Chart Live 2003’ als het radioprogramma ‘Pepsi Chart’ overtredingen heeft begaan.

In het tv-programma – een registratie van een concert in Ahoy, met tal van binnen- en buitenlandse artiesten – kwam veelvuldig (512 keer) het logo van Pepsi in beeld, naast het logo in de programmatitel en leader. In het drie uur lang durende radioprogramma – met daarin een Top 40 van de best verkopende singles – werd voor en na het hele uur de sponsor vermeld, in totaal zes keer. Tijdens het programma is 90 keer het merk Pepsi vermeld.

De reclameblokken in en rond het programma bevatten reclameboodschappen voor het merk Pepsi. Er wordt een boete in het vooruitzicht gesteld van 22.500,- euro voor TV, respectievelijk 4.050 euro voor de radio. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten