De televisiezenders van de Holland Media Groep (HMG), RTL 4, RTL 5 en Yorin, hebben de maand maart weer succesvol afgesloten met een gezamenlijk zenderaandeel van 33,8 procent in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar.
Dit betekent een stijging van maar liefst 1,5 procent ten opzichte van de maand februari. RTL 4 blijft marktleider met een marktaandeel van 21,7 procent voor de maand maart. Dat is een record sinds maart 1998. Grote trekkers zijn ‘Idols’, ‘Grijpstra & de Gier’, ‘De Zwakste Schakel’, ‘In Holland Staat Een Huis’, ‘Rozengeur & Wodka Lime’, ‘Editie NL’ en ‘RTL Boulevard’
In de doelgroep 20-34 jaar scoort Yorin 8,9 procent waarmee de zender Net5 en Veronica voor blijft. RTL 5 boekt in de maand maart een winst van 0,5 procent op vorige maand en 0,6 procent op maart 2003, waarmee het marktaandeel in de doelgroep Mannen 20-49 jaar uitkomt op 6,0 procent. [Radiowereld.NL]