Het Nederlandse vrouwenportaal Toostylish.com wil zijn activiteiten verleggen naar televisie. Het bedrijf hoopt een commerciële televisiezender te strikken om televisie met internet te kunnen combineren.
Nog geen jaar is Toostylish.com actief en het vrouwenportaal claimt 100.000 vaste bezoekers te hebben, iets dat niet bevestigd is door een instantie. “Dat is vrijwel evenveel als Sanoma met de internetversies van uitgaven als bijvoorbeeld Margriet en Libelle”, zegt Eddie Postma van het vrouwenportaal. “We hebben nu genoeg volume om de overstap naar televisie te maken.”
Toostylish hoopt met HMG of SBS een overeenkomst te kunnen sluiten. “Er ligt een televisieformat klaar voor een lifestyle-programma van een dertiental afleveringen van een half uur, inclusief een voorstel voor sponsoring.”
Eddie Postma weet wat vrouwen willen: “Vrouwen praten over sex, mannen en hun uiterlijk.” Ook esthetisch chirurgen, zo mag iedereen zich noemen, vinden de weg naar het portaal om hun ‘lichaamscorrecties’ te slijten.
Toostylish begon in juli 2003 als experiment van het hostingbedrijf Ineo.net. Het bedrijf verdient geld met het plaatsen van advertorials, teksten van adverteerders. Om het bereik van het portaal te vergroten sloot Toostylish een distributieovereenkomst met MSN. De samenwerking met MSN deed het verkeer aan de site sterk stijgen, aldus Postma. Momenteel is hij in gesprek met “enkele portaalsites” om de vrouwenkopij aan de man te brengen. Namen noemt hij niet.[Planet/Radio.NL]