Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Commerciële zenders op 46 procent

De commerciële tv-zenders kwamen in week 21 samen uit op een marktaandeel van 46 procent. De publieke zenders hadden een gezamenlijk aandeel van 30,4 procent.

De HMG-zenders hadden samen 25,1 procent. Marktleider RTL4 scoorde 15,5, RTL5 4,3 en Yorin 5,3. SBS6 was afgelopen week de tweede zender met 12,8 procent. Net5 had 4,8 en Veronica 3,3 procent. De SBS-zenders kwamen daarmee uit op 20,9. Nederland 1 had een aandeel van 11,1, Nederland 2 12,2 en Nederland 3 7,1.

Best bekeken programma was Kopspijkers met ruim 2,3 miljoen mensen, Spoorloos trok ruim 2,1 miljoen kijkers. De bekerfinale Utrecht-Twente was goed voor 2,1 miljoen kijkers. Het 20.00 uur Journaal van afgelopen vrijdag werd bekeken door bijna 1,9 miljoen mensen en Vermist door 1,8 miljoen.[Adformatie/Radio.NL]

Gerelateerde berichten