De televisiezenders van de Holland Media Groep (HMG), RTL 4, RTL 5 en Yorin, hebben de maand april succesvol afgesloten met een gezamenlijk zenderaandeel van 34,1 procent in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar.
Dit betekent een stijging van 0,3 procent ten opzichte van de maand maart die ook al een ruime stijging liet zien. HMG behaalde hiermee het hoogste zenderaandeel in april sinds 1999. RTL 4 blijft marktleider in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar en realiseerde een marktaandeel van 22,3 procent voor de maand april. Dat is een record sinds april 1997. ‘
‘Idols’ leverde een grote bijdrage aan de cijfers: de live-shows in april scoorden, op de allerlaatste na, beter dan de uitzendingen van vorig jaar. In de doelgroep 20-34 jaar scoorde Yorin erg goed met de reality-soap ‘Only Joling’ van Gerard Joling. RTL 5 deed het goed in de doelgroep Mannen 20-49 jaar. [Radiowereld.NL]