Wehkamp heeft besloten om na 1 juli niet door te gaan met het tv-programma ‘Wehkamp Welkom’ met Manon Thomas op SBS6. Door de lagere kijkdichtheden van dagtelevisie werd een relatief kleine doelgroep bereikt.
Tegenover de lage kijkcijfers stonden de in verhouding hoge kosten van het maken en uitzenden van een eigen tv-programma. Wehkamp is nu toe aan een volgende fase in het communicatietraject en is van plan haar investeringen vanuit het nu vrijkomende marketingbudget breder te spreiden over meer media.
Volgens Wehkamp is wél haar belangrijkste marketingdoelstelling, een voorrangspositie in het hoofd en het hart van de Nederlandse consument, ‘meer dan bereikt’.
Verder is uit onderzoek gebleken dat het productaanbod van Wehkamp, de prijs-kwaliteitverhouding, het gemak van winkelen op afstand en de Wehkamp-dienstverlening in het bijzonder de laatste anderhalf jaar aanmerkelijk positiever worden beoordeeld dan voorheen, laat de homeshopper weten. [Adformatie/Radio.NL]