SoundAware registreert publieke radiocommercials

De Ster en airplay-bedrijf SoundAware hebben een meerjarig contract gesloten voor de bewijsnummering van radiocommercials. SoundAware zal volgens het persbericht de komende jaren dagelijks rapporteren welke commercials zijn uitgezonden op de radiozenders van de publieke omroep: Radio 1, Radio 2, 3 FM, Radio 4 en 747 AM. Het contract gaat in op 1 januari 2005.

Bas de Vos (Ster): “Radio is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een volwassen medium. Daar hoort een objectieve meting bij die bewijst dat alle radiocommercials daadwerkelijk zijn uitgezonden”.  Peter van Klei (SoundAware ): “De overeenkomst met de Ster bewijst dat we op de goede weg zijn. Dit contract is strategisch zeer belangrijk voor ons. Eerder al ging een aantal commerciële stations in zee met ons. We hebben goede hoop dat we ons product de komende jaren tot de standaard kunnen maken, zowel voor radio als televisie”.

SoundAware levert op dagelijkse basis airplay-rapportages aan de media-industrie. Op dit moment worden 34 radio -en televisie-stations gemonitord. Volgens planning zal dit aantal binnen enkele maanden zijn uitgebreid naar 60 stations. SoundAware wilde hier verder niet op reageren. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten