Spot introduceert plannen op effect

De stichting Spot stelt vanaf deze week nieuwe software aan de markt ter beschikking, waarmee de effecten van tv-reclame kunnen worden voorspeld. Het programma wordt gepresenteerd onder de naam EffecTiVe Toolkit.

De nieuwe software berekent op basis van specifieke merkinformatie, campagnekenmerken en een op te geven mediadruk hoeveel effect verwacht kan worden. Die effecten hebben betrekking op voor marketeers relevante merkposities, zoals de spontane en top of mind bekendheid, de voorkeur en het in aanmerking nemen van het merk.

Het programma is volgens Spot van belang voor media- en reclamebureaus en voor media- en marketingmanagers bij adverteerders. De Toolkit is geproduceerd in samenwerking met Pointlogic. ‘De aandacht voor de accountability van reclamecampagnes heeft tot nu toe vooral geleid tot discussies over mediabereik. Spot wil met de EffecTiVe Toolkit deze discussies verrijken, doordat er meer inzicht wordt verkregen in het werkingsgebied van tv-reclame en de beïnvloeders daarvan’, legt directeur Paul van Niekerk uit. [Adformatie/Radio.NL]

Gerelateerde berichten