Noordzee FM en Radio 10 Gold stabiel

Noordzee FM, het music & entertainment station in Nederland, is volgens de nieuwste luistercijfers van Intomart GFK over de maanden juni en juli 2004, stabiel gebleven op 4,6% en Radio 10 Gold laat een lichte stijging van 0,1% zien naar 4,8%.

Talpa Radio Nederland, het gecombineerde radioaanbod van Noordzee FM en Radio 10 Gold, doet het voornamelijk goed in de doelgroepen 20-49 en boodschappers 20-49 met marktaandelen van respectievelijk 10,7% en 12,2%.

Erik de Zwart: “De radiomarkt is volop in beweging. Het is dan ook goed om te kunnen constateren dat Noordzee 100.7 FM hierin een stabiel karakter toont. Ondertussen hebben wij druk gewerkt aan het nieuwe format waarmee we de luistercijfers van Noordzee een stijgende lijn in willen laten zetten.

Noordzee 100.7 FM is per 1 september gestart met een nieuw, sterk onderscheidend format. Met bekende presentatoren als Gordon, Sjaak Bral, Martijn Krabbé, Winston Gerschtanowitz en Albert Verlinde en het nieuwe item ‘Noordzee ShowTime’ is Noordzee 100.7 FM het station dat muziek en entertainment op een luchtige manier weet te combineren. Geen enkel ander radiostation profileert zich als entertainmentstation waardoor Noordzee zich onderscheidend kan positioneren”.

De Zwart vervolgt over Radio 10 Gold: “Sinds 1 juli jl. is het station in heel Nederland maar ook in België, Luxemburg, West-Duitsland, en Noord-Frankrijk 24 uur per dag te beluisteren via de AM-zender 1008 KHz. Met deze nieuwe, zeer krachtige, frequentie worden alle Nederlanders met een portable radio, in de auto, op het werk of bij het bed, goed bereikt. Dat zien we nu ook terug in de stijging in het marktaandeel”. [Radiowereld.NL]
 

Gerelateerde berichten