Vandaag lanceert het Poolse commerciële station ‘Radio Zet’ een grootschalige reclamecampagne waarin Madonna de hoofdrol zal spelen. Het is de grootste campagne gericht op één artiest die tot nu toe in Midden-Europa gemaakt is. De campagne bevat reclamespots op de nationale TV, billboards en advertenties in tijdschriften.
De TV spot is ook meteen de eerste in de geschiedenis waarin de populairste scènes van de legendarische video’s van Madonna gebruikt wordt. Zo komen scènes van o.a. Vogue, Material Girl, Frozen en Hollywood voorbij. Naast Madonna zal ook de Poolse acteur Zbigniew Zamachowski in de spot te zien zijn.
De voorbereidingen voor de campagne namen 10 maanden in beslag. Meer dan 100 mensen in Europa en Amerika hebben eraan meegewerkt. “Wij waren in staat het onmogelijke te doen!” aldus ‘Radio Zet’ president en programma directeur Robert Kozyra. “Madonna is een zeer sterk merk in de wereld en radio Zet is een zeer sterk merk in Polen. Deze samenwerking zal voor beiden de nodige voordelen opleveren.”
‘Radio Zet’ begon haar uitzendingen op 28 september 1990. Het was de eerste commerciële lokale radiozender van Warschau. Sinds juni 1994 is het station in heel Polen te ontvangen. Dagelijks bereikt het 8 van de 38 miljoen inwoners van Polen en is daarmee één van de best beluisterde zenders in Polen. Het station brengt een mix van muziek, nieuws en informatie. Het muziekaandeel van ‘Radio Zet’ is ongeveer 60% en bevat een mix van de grootste hits van de jaren ’80, ’90 en vandaag. Maar ook op het gebied van nieuws heeft Zet een leidende rol. Iedere dag zijn meer dan 60 journalisten aan de slag om het nieuws zo snel mogelijk te brengen, daarnaast mag Zet sinds 1999 als enige station in Polen bijdragen van CNN overnemen. [R.S.]