SBS start televisiekanaal in Hongarije

SBS Broadcasting kondigde deze week de lancering van Irisz aan, zijn tweede televisiekanaal op de Hongaarse markt. Irisz zal in première gaan op 13 september 2004 en zal uitgezonden worden van 18.00u tot 23.00u op het Hongaarse net van Club.

Club is een televisiekanaal dat voornamelijk naar een vrouwelijk publiek gericht is. Club werd gelanceerd in 1999 en beschikbaar in 20 landen in Europa en in negen talen. Irisz is te zien via de kabel op UPC Hungary, de grootste kabelmaatschappij in Hongarije, en andere lokale netwerken. Irisz zal voornamelijk Hongaars gesproken ontspannende programma’s uitzenden voor de vrouwelijke kijker tussen 18-49 jaar.

Irisz zal bestaan uit een mengeling van populaire plaatselijke producties en internationale programma’s. Het kanaal wordt geprogrammeerd en zal uitzenden onder een Nederlandse uitzendlicentie.
 
Markus Tellenbach, Chief Executive Officer van SBS Broadcasting: ‘Hongarije is één van onze snelst groeiende markten en met de lancering van Irisz met zijn precies gericht publiek kunnen we een groter marktaandeel winnen van de uitbreidende advertentiemarkt. Dankzij onze distributieovereenkomst met UPC en onze mogelijkheid om de programma-ervaring van SBS Nederland en de operationele infrastructuur van TV2 optimaal te gebruiken, kan Irisz met een heel beperkte kostenstructuur functioneren.
Met de lancering van Irisz en de geplande lanceringen van The Voice TV in Scandinavië en een tweede kanaal in België, beheren we verschillende kanalen in al onze televisiemarkten tegen het einde van het jaar. We implementeren onze groeistrategie op een voorzichtige manier en blijven nieuwe opportuniteiten zoeken in onze markten om onze positie verder te versterken en om onze infrastructuur optimaal te gebruiken.’
 
TV2 werd gelanceerd in 1997 en is één van de toonaangevende televisiestations in Hongarije met een kijkeraandeel van ongeveer 31% in 2004. Het doelpubliek is 18-49 jaar en het station heeft een aantal succesvolle plaatselijke producties gelanceerd zoals Big Brother, The Bachelor, Megasztar en Deal or No Deal. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten