Sterk augustusaandeel SBS

SBS Broadcasting heeft zich tijdens de Olympische Spelen goed staande kunnen houden en kan terugkijken op een goede maand augustus. De drie tv-zenders hadden een marktaandeel van 23,4 procent in de doelgroep 20-49 jaar.

SBS6 scoorde een marktaandeel van 11,1 procent in de doelgroep 20-49 jaar. Dat was mede te danken aan sportuitzendingen. De oefeninterland Zweden-Nederland bezorgde SBS 6 een marktaandeel van 33,8 procent in de doelgroep 20-49 jaar. De Grand Prix van België kwam uit op een marktaandeel van 44,1 procent in 20-49 jaar.

In de doelgroep 20-49 jaar kwam Net5 uit op een marktaandeel van 7,2 procent en in de primaire doelgroep van Net5, vrouwen 20-34 jaar, op 11,1 procent.

Veronica heeft de maand augustus afgesloten met een marktaandeel van 7,3 procent in de doelgroep mannen 20-34 jaar. Het mediabedrijf SBS Broadcasting verwacht ook in september hoge kijkcijfers te behalen. Vandaag maakt SBS ook bekend dat het met de formule ‘Joe Millionaire’ van start gaat. [Adformatie/Radio.NL]