Het gezamenlijke zenderaandeel van de radiostations van RTL Nederland, RTL FM en Yorin FM, is in de periode september-oktober in de doelgroep 20-49 jaar gestegen naar 8,2%. Dat blijkt uit de luistercijfers over deze periode (Intomart GfK, week 07.00 – 24.00 uur).
Stenders en Jensen
Yorin FM neemt met 6,9% in haar doelgroep 20-34 jaar de derde positie in van de dj-zenders, samen met Noordzee FM. De drive time–programma’s van Stenders en Jensen dragen hier aan bij. Het radioprogramma ‘Stenders Vroeg Op’ stijgt naar 7,7% (06.00-09.00 uur, ma-vr) en ‘Jensen in de Middag’ groeit door naar 8,2% (15.00-18.00 uur, ma-vr).
RTL FM stijgt in de doelgroep 20-49 jaar naar 3,4% zenderaandeel (week 07.00-24.00 uur). Het station voerde onlangs de muziekgarantie in, waarmee zij haar luisteraars garandeert tussen 09.00 en 17.00 uur nooit twee keer dezelfde plaat te draaien van een artiest. Tijdens deze muziekgarantie-uren is het zenderaandeel met 9% naar 3,6% gestegen. [Radiowereld.NL]