Luistercijfers Yorin FM en RTL FM

Yorin FM en RTL FM zijn in de vanmorgen gepubliceerde luistercijfers van oktober-november de grootste stijgers in de radiomarkt. Gezamenlijk stegen de zenders met meer dan een half procent (0,6) in de doelgroep 10 jaar en ouder. Arthur Weijers, directeur van RTL Radio gaat ervan uit dat de gestage groei die RTL Radio in de afgelopen maanden heeft laten zien volledig doorzet. In de doelgroep 20 – 49 jaar stegen de beide zenders over het hele jaar met 43 procent tot een gezamenlijk marktaandeel van 9,3 procent.

Yorin FM verdubbelde haar zenderaandeel ruimschoots in de doelgroep 20 – 34 met 8,3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar (4,0 procent). In haar doelgroep 20 – 49 jaar scoorde RTL FM een zenderaandeel van 3,8 procent. Over oktober – november 2003 behaalde RTL FM nog een zenderaandeel van 2,2 procent.

Arthur Weijers, directeur RTL Radio: “We zijn erg blij met de ontwikkelingen van RTL FM en Yorin FM. Zoals iedereen weet is de concurrentie op de radiomarkt bijzonder hevig en het is fantastisch om te zien dat we in staat zijn de markt te bewegen met onze twee radiostations.”

Robert Jensen, creatief directeur RTL Radio: “De cijfers laten zien wat we hier al duidelijk gemerkt hebben: steeds meer luisteraars ontdekken onze stations. Dat RTL FM als nieuwkomer op de radiomarkt nu al 2,8 procent scoort (3,7 procent, doelgroep 20 – 49 jaar) toont de enorme potentie van de formule van het station aan. En de groei van ‘het nieuwe’ Yorin FM in de doelgroep 20 – 34 jaar kan ik alleen maar omschrijven als explosief. Zeker gezien het feit dat we pas een half jaar bezig zijn. Eén ding is zeker: 2005 gaat een mooi jaar worden voor onze stations.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten