Rebecca FM scoort met classic rock

Het weekbereik van de commerciële regionale radiozender Rebecca FM is sinds de invoering van het nieuwe classic rock format verdubbeld van 120.000 luisteraars naar ruim 240.000 luisteraars per week, zo blijkt uit het CLO (Continue Luisteronderzoek) van Intomart Gfk.

Het radiostation dat door te hoge kosten de eerste maanden van dit jaar een onzekere toekomst tegemoet ging lijkt er nu weer bovenop te komen. ”Onderdeel van de totale operatie was het terugdringen van de kosten, met als belangrijk uitgangspunt de continuering van een kwalitatief radioproduct. Ook de wijziging van het format van hitstation naar classic rockzender moest luisteraars en adverteerders een nog beter gevoel met de zender geven.”

Robert Siefers, sales manager van Rebecca FM: “Het lag niet aan de populariteit van de zender, iedereen in Noord-Oost Nederland kent Rebecca. De druk lag op de kosten. Door deze sterk terug te brengen hebben wij geld vrij kunnen maken om het nieuwe format stevig te promoten, want ook een radiozender moet adverteren en zichzelf profileren. Naast abri-campagnes hebben ook onze aandeelhouders Boom Pers en NDC een flinke duit in het zakje gedaan door onze advertenties iedere week in hun kranten te plaatsen.”

Opvallend in de luistercijfers is het hoge bereik in de leeftijdsgroep onder luisteraars in de leeftijd tussen de 25 en 45 jaar. Robert Siefers: “Bij onze keuze voor classic rock hebben wij zowel bij de muziek als de vormgeving van de zender ervoor gekozen om een jongere doelgroep aan te spreken, dit om ons te onderscheiden van Arrow Rock, dat met nog stevigere rockmuziek een iets oudere doelgroep aanspreekt. Zo zitten we niet in hun vaarwater en kunnen we onze eigen koers bepalen.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten