RTL Nederland sluit 2004 positief af met zender RTL 4 als marktleider. De tv-zenders RTL 4, RTL 5 en Yorin behaalden gezamenlijk een zenderaandeel van 30,2% in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar.
Met een marge van 0,8% weten de publieken hiermee het jaar als marktleider af te sluiten met 31%. De SBS groep is derde met 25,1%.
In de doelgroep 20-34 jaar behaalt RTL Nederland een gezamenlijk zenderaandeel van 31,7%, de SBS groep komt uit op 27,8% en de publieken op 26,1%. In de doelgroep Mannen 20-49 jaar gaan de publieken aan kop met 33,2%. RTL Nederland volgt met 26,5% en de SBS groep met 25%.
RTL 4 blijft in 2004 marktleider in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar met 18,2%. Nederland 2 behaalde 15.5% en SBS6 12,3%. In de doelgroep 20-34 jaar heeft Yorin 9%. In de doelgroep Mannen 20-49 jaar gaat Nederland 2 aan kop met 19% en staat RTL 4 op een tweede plaats met 14,2%. SBS6 heeft 12,3%. [Radiowereld.NL]