De commercial van DHL is uitgeroepen tot beste radiocommercial van het jaar. De expressbezorger heeft donderdagavond tijdens RadioLive 2005 in de Amsterdamse RAI het ‘Gouden DATje’ gewonnen. De radiocommercial ‘Sleutels’ is door luisteraars van alle radiostations uitgeroepen tot de leukste, origineelste en beste radiocommercial van het jaar. DHL kreeg maar liefst 22 procent van de stemmen.
In de commercial belt Noordzee deejay Gordon in de hoedanigheid van zijn alter-ego mevrouw De Waal naar het callcenter van DHL om een pakketje versturen. ‘Wat zit daarin?’, vraagt vervolgens een vriendelijke dame? ‘Sleutels’, luidt het antwoord. ‘Waar moet het pakketje heen?’, vraagt ze. ‘Naar Sloten’. De winnende commercial werd bedacht door reclamebureau Ogilvy & Mather.
Overige genomineerden voor het ‘Gouden DATje’ 2004′ waren KPN Planet Internet, Citroën Nederland BV, Accor Hotels, Opel Nederland BV, Shell Nederland BV, TomTom Navigatie Systemen, Holland Casino, Unilever en Kamer van Koophandel.
De radioreclameprijs het ‘Gouden DATje’ is de publieksprijs voor de beste radiocommercial. Luisteraars van alle radiostations konden op de website www.besteradiocommercial.nl een stem uitbrengen op hun favoriete radiocommercial. De winnende adverteerder krijgt naast de trofee het ‘Gouden DATje’, ook voor totaal ruim 100.000,- euro aan commercialzendtijd bij de deelnemende radiostations. [Radiowereld.NL]