De marktaandeel van het regionale commerciële radiostation ‘Fresh FM’ uit de randstad is de afgelopen maanden flink gestegen. Het radiostation is met een landelijk marktaandeel van 1.1% in de doelgroep 20-34 jaar uitgegroeid tot de grootste regionale commerciële zender van Nederland.
In de doelgroep tot 40 jaar is Fresh FM met een landelijk marktaandeel van 0,9 % ook de best beluisterde regionale zender van Nederland, en trekt zij meer luisteraars dan alle andere publieke en commerciële regionale zenders.
Raoul Wedel, directeur van Fresh FM; “Ik ben erg blij met de luistercijfers. Het komt mij echter niet helemaal als een verrassing. Het ligt precies in mijn verwachtingen en daarmee de strategie die we hebben uitgezet. Ik ben er ook erg trots op dat we in de doelgroep 20-34 zelfs beter scoren dan diverse landelijke radiostations. En in sommige doelgroepen en gebieden verslaat Fresh FM zelfs marktleider Radio 538. Het succes komt vooral door de grote groep enthousiaste en creatieve medewerkers. Hiermee tonen we aan dat het succes en de haalbaarheid van een radiostation, niet alleen afhangt van subsidies, aandeelhouders of bekende DJ’s.” [Radiowereld.NL]