Afgelopen maand heeft RTL Nederland wederom haar titel van marktleider in de doelgroep Boodschappers 20 – 49 jaar geprolongeerd. In maart bereikten de zenders RTL 4, RTL 5 en Yorin een gezamenlijk zenderaandeel van 31,5 procent. De publieke omroepen volgden met 27,7 procent, de SBS groep scoorde 26,1 procent.
RTL 4 behaalde in deze doelgroep een zenderaandeel van 19,2 procent. Dat is 0,8 procent lager dan februari 2005. RTL 5 scoorde in haar doelgroep, Mannen 20 – 49 jaar, een zenderaandeel van 5,1 procent, 0,8 procent minder dan maart vorig jaar. Yorin heeft een hele goede maand achter de rug. In haar doelgroep, 20 – 34 jaar, werd een zenderaandeel van 9,7 procent bereikt (februari 2005: 9,4 procent; maart 2004: 8,8 procent). [Radiowereld.NL]