CRN in zee met Top Format

Met de introductie van het “all inclusive pakket” starten CRN, de verkoopmaatschappij van twaalf commerciële regionale radiostations en commercialproducent Top Format een nieuwe samenwerking in de radiomarkt. Het pakket bestaat uit een radiocampagne van drie weken op alle CRN-zenders, inclusief de productie van een professionele radiocommercial.

De partners willen met dit initiatief de drempel voor ‘radiovreemde’ bedrijven te verlagen door de adverteerder ook te begeleiden al voordat de campagne van start gaat. Zo is er overleg met de klant over de campagnedoelstelling, waarna de commercialtekst wordt geschreven en de stem(men) gecast.

“Wij nemen de adverteerder al het werk uit handen voor een vaste pakketprijs”, aldus Frank Kok, directeur van Top Format. Door de campagne uit te zenden op alle CRN-zenders is het landelijke campagneresultaat een bereik van 1,3 miljoen personen en hebben de luisteraars de commercial gemiddeld zeven keer gehoord, het aantal dat nodig is voor een goede radiocampagne.

“Adverteerders die niet gewend zijn om radio in te zetten en gemakshalve voor bijvoorbeeld print kiezen willen we op deze manier overtuigen van de flexibiliteit en de kracht van radio.” Aldus Jan Lagrouw, directeur van CRN. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten