De drie televisie zenders van RTL Nederland, RTL 4, RTL 5 en Yorin, hebben de maand mei met een goed resultaat afgesloten. In de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar komt RTL Nederland uit op een gezamenlijk zenderaandeel van 31.7%. De publieken realiseerden een gezamenlijk zenderaandeel van 27.9% en de SBS-groep 25.9%. Voor RTL Nederland betekent dit een stijging van 1.8% ten opzichte van vorige maand (29.9%).
In vergelijking met april is het zenderaandeel van RTL 4 in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar exact gelijk gebleven. Ook na het vertrek van Beau blijft ‘RTL Boulevard’ goed scoren en neemt ook deze maand een plaats in de top tien. RTL 5 stijgt 0.9% ten opzichte van april en eindigt deze maand in de eigen doelgroep Mannen 20-49 jaar op een zenderaandeel van 5.6% (april 4.7%). Ook Yorin stijgt deze maand in de eigen doelgroep 20-34 jaar van 9.1% in april naar 9.8%. [Radiowereld.NL]