Een wisseling van radio en televisiefrequenties frustreert de werkzaamheden van de Larense Expert. De elektronicawinkel aan de Nieuweweg in Laren wordt plat gebeld door mensen die hun televisiezenders op zwart zagen gaan. ,,Heel veel mensen kunnen het kennelijk niet aanpassen, anderen kiezen voor gemak en betalen daarom liever tien euro dan dat ze het zelf moeten doen” weet Maria Tatala van Expert.
De wachtlijst telt momenteel zo’n zevenhonderd mensen. De winkelier schat de wachttijd op drie � vier weken, en deze groeit nog steeds. Lees verder
Televisie
WebAds, de Nederlandse marktleider voor online adverteren, heeft een belangrijke stap gezet richting interactieve televisie met de ontwikkeling van een nieuwe technologie waarmee adverteerders, uitgevers én websitebezoekers in staat zijn om gerichte informatie en advertenties af te spelen. De technologie die ‘Spot-on technology’ is gedoopt, wordt vandaag tijdens de Emerce E-Day gepresenteerd. De websites van onder andere SBS 6, NET 5, Veronica, DJBroadcast, MTV en TMF zullen worden voorzien van deze nieuwe technologie van WebAds. Lees verder
3FM
Deze week viert 3FM haar veertigjarig bestaan. Vier decennia zijn verstreken sinds de oprichting van Hilversum 3 in 1965. De zender werd in het leven geroepen om de popmuziek een plaats te bieden in de ether. Hilversum moest een inhaalslag maken op populaire piratenzenders als Veronica en Caroline. Iedere publieke omroep kreeg op 3 zijn eigen stek. Zo ook de VPRO, die zich met een afwijkende programmering al snel profileerde als buitenbeentje. De autonome houding uit die vroege jaren legde de basis voor een traditie, die dertig jaar later leidde tot de oprichting van 3VOOR12. De redactie ging op zoek naar haar eigen roots en sprak met een aantal VPRO-kopstukken uit de geschiedenis van Radio 3. Lees verder