‘Krant voornaamste zakelijke bron voor managers’

De krant is voor managers de belangrijkste manier om zakelijke informatie te achterhalen. Bijna de helft van de Europese managers kijkt eerst in de krant om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen in de zakenwereld. Een kwart van hen zoekt de informatie op via internet. Dat blijkt maandag uit de jaarlijkse UPC Europe Business Monitor, waarvoor 1.500 managers uit Europa zijn ondervraagd.

Radio en televisie
Radio (één procent) en televisie (vier procent) worden nauwelijks door Europese managers geraadpleegd voor het verkrijgen van zakelijke informatie. Weblogs, de websites waarop een persoonlijke opsomming staat van actueel nieuws, komen op. De meerderheid van de Nederlandse managers, 56 procent, weet echter niet wat ‘blogs’ zijn, blijkt uit het onderzoek.

Voor het onderzoek zijn ruim honderd Nederlandse managers uit de top van het bedrijfsleven ondervraagd. De onderzoekers vroegen de managers ook of ze zich zorgen maken over milieukwesties. Uit de antwoorden blijkt dat ruim vier op de tien Nederlandse zakenmannen zich druk maken over het verlies van tropische regenwouden. Nog geen dertig procent van de Europese managers doet dat. Meer dan de helft van hen maakt zich zorgen over klimaatverandering. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten