Het marktaandeel van Q-music stijgt van 4,1 naar 4,7 procent. Dit blijkt uit de luistercijfers van Intomart GFK over de maanden november en december 2005. De grootste stijging laat Q-music zien in de doelgroep 20 – 34 jaar. Daar stijgt het radiostation van 6,8 naar 9,1 procent (+33,8 procent).
In de maand december, traditioneel een ‘drukke’ radiomaand, wist Q-music zich staande te houden. Het nieuwste radiostation van Nederland gaf zelf een geheel eigen draai aan de traditionele ‘lijstjestrend’ door in de laatste week van het jaar meer dan 60 verschillende Top 10 lijsten uit te zenden. Ook werden er tijdens de kerstperiode in het ‘kerstballen memory spel’ grote prijzen aan de Q-luisteraars weggegeven.
Peter Bossaert, algemeen directeur Q-music: “Dit is een echte opsteker en met dit resultaat, in combinatie met het duidelijke profiel van Q-music, willen we de komende maanden keihard verder werken aan onze groei en imago.” [Radiowereld.NL]