Marktaandelen SBS-groep en RTL Nederland

De SBS-groep sluit de maand januari 2006 af met een recordmarktaandeel. De zenders NET 5, SBS 6 en Veronica behaalden een gezamenlijk marktaandeel van 27,3% in de doelgroep 20-49 jaar. Dat is het hoogste marktaandeel ooit behaald in januari en betekent een stijging van 5% in vergelijking met januari vorig jaar.

SBS 6 en Veronica beleefden de beste januarimaand ooit in de historie van de zenders. SBS 6 scoorde over de hele maand een gemiddeld markt-aandeel van 14,4%, NET 5 bereikte gemiddeld 6,9% van alle kijkers en Veronica eindigde de maand met een marktaandeel van 6%. Dit is een stijging van 18% in vergelijking met vorig jaar.

Kijkcijfers RTL Nederland
RTL Nederland sluit de eerste maand van het jaar af in de doelgroep boodschappers 20-49 jaar met 31,5%, in januari 2005 was dit 31,3%. RTL 4 had in de eigen doelgroep boodschappers 20-49 jaar een zenderaandeel van 17,7%. RTL 5 sluit de maand af in de eigen doelgroep, 20-34 jaar, met een zenderaandeel van 10,6%. RTL 7 heeft in haar eigen doelgroep, mannen 20-49 jaar, een zenderaandeel van 6,5%. [Radiowereld.NL]