4.000.000 Nederlanders keken naar ORN TV

Bijna 1 op de 3 Nederlanders van 13 jaar en ouder heeft dinsdag naar de uitzendingen van ORN TV gekeken, de verzamelnaam van de 13 Publieke Regionale Omroepen. Dit blijkt uit het Kijkonderzoek dat wordt uitgevoerd door Intomart/GfK in opdracht van de Stichting Kijkonderzoek.

Ondanks de concurrentiestrijd met Nederland 2 (Champions League voetbal) en Nederland 3 (verkiezingsprogramma NOS) keken ruim 4.000.000 Nederlanders verspreid over de hele dag naar ORN TV. De grootste piek vond plaats tussen 22:45 – 23:00 uur. Toen scoorde ORN TV een marktaandeel van 6,2% waarmee het op dat moment zenders als Nederland 1, Net 5 en Talpa achter zich liet.

Clement Postmus, directeur van ORN: “We zijn erg trots op de prestaties van onze zenders. Maar het verbaast ons niet, gezien de toenemende positieve aandacht voor Regionale TV. Uit deze cijfers blijkt wederom dat een groot gedeelte van Nederland hun favoriete Publieke Regionale Omroep gemakkelijk weet te vinden bij evenementen als deze.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten