Nieuw imago voor Sky Radio [Update]

Het landelijke commerciële radiostation Sky Radio zal vrijdag (7 april) van start gaan met een nieuwe campagne. In deze nieuwe campagne zitten ook 900 tv-commercials. Dagelijks zullen negen commercials te zien zijn op de Nederlanders tv-zenders. Rond 18.00 uur zal de website van Sky Radio worden aangepast, en daarnaast zal het radiostation ook met een nieuw aangepast logo komen. Het oude logo was te druk door het gebruik van de rode achtergrondskleur en het nieuwe logo met de gifgroene kleur zou een meer relaxte uitstraling hebben.

 

 

 

 

 

 

Sky Radio wil zich volgens goed ingelichte bronnen beter profileren als een relaxzender met meer muziek variatie, en geen zender waar je de hele dag de zelfde platen voorbij hoort komen. Volgens insiders zou het ook een aanval op zijn op het marktaandeel van Radio 538.

In de nieuwe tv-commercial, waar Nederland de komende weken niet meer omheen kan, is een man van de marechaussee te zien die op een vliegveld mensen fouilleert. De man doet vrij eentonig werk, maar op de achtergrond is de hele dag gevarieerde en afwisselende muziek van Sky Radio te horen, waardoor het werk zeer relax wordt. De commerciële zender wil zich zo profileren als de relaxzender van Nederland, na de “Have a nice day” campagne van twee jaar geleden.

Naast de nieuwe reclamecampagne van Sky Radio zal de Sky Radio Group ook een nieuwe reclame campagne starten voor Classic FM, het zusje van Sky Radio. [Radiowereld.NL]