RTL FM scoort goed in doelgroep 20 – 49

RTL FM heeft in de maanden maart en april winst behaald in de primaire doelgroep Boodschappers 20-49 met een zenderaandeel van 5,2%. Dit is een groei van 13% ten opzichte van de vorige meting (februari – maart 2006 4,6%). In vergelijking met dezelfde meting vorig jaar betekent dit een toename van 33% (maart – april 2005 3,9%).

Verder blijft de radiozender in maart – april 2006 opnieuw stabiel in de doelgroep 10+ met een zenderaandeel van 3,3% (februari- maart 2006 3,2%, week 07:00-19:00 uur). Onder 20-34 jarigen blijft de zender in populariteit toenemen. Het zenderaandeel stijgt tijdens kantooruren met 16% naar 5,1%. In deze periode (maandag tot en met vrijdag 09:00-17:00 uur) geeft RTL FM dagelijks de muziekgarantie af, wat inhoudt dat de luisteraar gedurende die uren nooit twee keer hetzelfde nummer voorbij hoort komen.

Vrijdag wordt ook bekend of RTL FM haar vergunning kwijtraakt aan 100%NL. [Radiowereld.NL]