Eurosport blijft marktleider

Eurosport heeft haar leidende positie in het Pan Europese medialandschap ook dit jaar behouden, zo blijkt uit het laatste EMS 2006 (European Media & Marketing Survey). Het EMS onderzoek is de belangrijkste peiler voor de Europese media, mediabureaus en adverteerders. Het EMS onderzoek bestrijkt de 20% best verdienende huishoudens en is daarmee de belangrijkste graadmeter voor het mediagebruik van Europa’s key-decision makers.

Ondanks de toenemende concurrentie is Eurosport wederom het leidende tv-kanaal voor de Europeanen. 59% van 13 jaar en ouder zegt geïnteresseerd te zijn in sport en 40% doet zelf actief aan sport.

Wekelijks stemmen 12,8 miljoen Europeanen (32%) af op Eurosport, zo laat Eurosport in een persbericht weten. Dit is een stijging van 448,000 tegenover 2005. Eurosport scoort nog beter onder de CEO’s met een bereik van 37%. Dit is 50% meer dan CNN. Voor het eerst zijn ook de gegevens van Eurosport 2 in het onderzoek meegenomen. Eurosport 2 trekt dagelijks 313.000 kijkers. Eurosport lanceerde haar tweede kanaal in januari 2005. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten