De reclamecampagne van 3FM ‘Real Music Real People’ is bekroond met een prestigieuze reclameprijs, een Accent. De Accent wordt jaarlijks uitgereikt door de SAN (Stichting Adverteerdersjury Nederland). 3FM en het reclamebureau Red Cell Not Just Film kregen de prijs voor de campagne, waarin artiesten als Maxi Jazz (Faithless) en Dinand Woesthoff (Kane) en deejays van 3FM vertellen over hun liefde voor muziek.
De campagne loopt sinds september 2004. Sindsdien zijn 14 commercials gemaakt. Deze zijn terug te zien op de website 3FM.nl. De campagne Real Music Real People werd twee jaar geleden gelanceerd om het nieuwe 3FM een gezicht te geven.
Nieuwe campagne door luisteraars
Deze zomer start de zender 3FM met een nieuwe campagne rond de luisteraar. Vanaf juli kunnen luisteraars hun eigen commercial opsturen naar 3FM.nl. De ‘briefing’ is eenvoudig en duidelijk: “Laat in 30 seconden jouw liefde voor muziek zien”. De inzendingen zullen te zien zijn op 3FM.nl. alwaar ze door de luisteraars van 3FM zullen worden beoordeeld. De populairste inzending zal professioneel worden opgenomen door het reclamebureau en is in de maand september te zien op MTV en TMF en in de Sterblokken op Ned 1, 2 en 3. [Radiowereld.NL]