Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Technologie zet medialandschap op zijn kop

De afgelopen vijftien jaar is het medialandschap in Nederland ingrijpend veranderd. De opkomst van internet, mobiele telefonie, games, digitale televisie, podcasting en narrowcasting maken dat de traditionele media harder moeten vechten om de aandacht van het publiek. De nieuwe en voortschrijdende technologische vooruitgang biedt nagenoeg iedereen de mogelijkheid om het medialandschap zelfstandig te betreden, zonder de voorheen hoge financiële barrières.

Mediafeitenboekje
Dit blijkt uit een analyse van de mediabranche door Carat Insight, beschreven in het Carat Mediafeitenboekje. Mediabureau Carat Nederland heeft de oplage van Mediafeitenboekje 2006 deze keer verhoogd naar 2500 exemplaren. Dit betekent een stijging van 800 stuks.

In dit boekje, dat voor het elfde opeenvolgende jaar wordt uitgegeven, staan bereikcijfers, kosten, ontwikkelingen en trends, bestedingen, kosten, tarieven over televisie, radio, dagbladen, tijdschriften, bioscoop, internet, mobiel & gaming, out-of-home, sponsoring, brievenbusreclame, mediaonderzoek, internationale mediafeiten en belangrijke mediabegrippen. Het boekje is te bestellen via Mediabureau Carat Nederland. [Radiowereld.NL]